V Praze otevřel O-shop, obchod s vrácenou a opravenou elektronikou

V Holešovické tržnici otevřel první obchod s elektronikou, která bude buď opravená nebo vrácená zákazníky z eshopů. Jde tedy o mix nového či zánovního zboží, ovšem s výraznou slevou oproti novému. Jedná se o nový projekt zakladatele Opravárny Jana Charváta. Zboží otestují profesionálové z Opravárny, která sídlí na stejné adrese, opraví drobné poruchy, dají na něj záruku a poskytnou pozáruční servis. V březnu 2023 byl spuštěn také eshop, nebo spíše O-SHOP.

                                                   VSTOUPIT

 

„Tuto myšlenku mám v hlavě už dlouho, teď s ekonomickou krizí a inflací je na ní ten pravý čas. Přes 60% lidí nemá žádné úspory. Když se jim pak rozbije životně důležitý spotřebič, nemají na nový. Těmto lidem chceme pomoct. Proto se budeme zaměřovat hlavně na bílé elektro jako jsou pračky, sušičky, sporáky a kuchyňské elektro. Půjde o kvalitní zboží se zárukou, po které budeme poskytovat také pozáruční servis,“ říká zakladatel O-shopu Jan Charvát s tím, že další cílovou skupinou jsou i třeba studenti, kteří si na pár let na studentský pronajatý byt nepotřebují kupovat nové výrobky, nebo zkrátka šetrní lidé. Dále ho využijí lidé, kterým záleží na životním prostředí, protože vracení zboží do oběhu podporuje tzv.cirkulární ekonomiku, při níž se šetří emise CO2, nerostné suroviny a minimalizuje se odpad. Každý měsíc projekt věnuje také několik kusů výrobků nejzranitelnějším skupinám obyvatel, například matkám samoživitelkám. 

Zboží bude pocházet z několika zdrojů. Buď půjde o výrobky, které Opravárna opravila a zboží zbylo nevyzvednuto, případně složila jeden z více rozbitých kusů. Většina bude zboží nové či zánovní a bude pocházet z velkých zahraničních eshopů či přímo ze skladů výrobců, prodejců a dodavatelů. Půjde o tzv. vratky, čili zboží, které si zákazníci nevyzvedli, vrátili ho ve 14ti denní lhůtě, bylo rozbaleno nebo lehce poškozeno při přepravě. Půjde o kvalitní a hezké zboží bez známek používání, ale za výrazně nižší ceny,“ pokračuje Charvát. Původ zboží bude také označen. Opravárna každý kus důkladně otestuje, dá na 12-24 měsíců záruku a slevu na další pozáruční servis. Po Praze bude fungovat také rozvoz s instalací či doprava do 30 minut, ve zbytku republiky do 2 dnů. Zboží půjde také rozložit na splátky a u výrobků nad 5000 Kč si zákazník bude moct dokoupit prodlouženou záruku formou pojištění přímo v eshopu nebo na pobočce. Ceny zboží budou oproti novému o 10-60% nižší.

„Samotný obchod bude designově navržený ve stylu celé Holešovické tržnice, světlý a čistý, žádný zatuchlý bazar se spoustou nepořádku a haraburdí,“ plánuje Charvát. Výkup zboží zatím není kvůli nejisté kvalitě v plánu. Najde se zde ale prostor pro vysloužilé výrobky, které budou moct zákazníci zanechat na náhradní díly nebo k recyklaci společností Asekol, která přímo před provozovnou trvale přistavila velký červený kontejner.